Tuesday 12 November 2013

My Milk Booster

Salam semua...
Sedih sesangat semalan handphone aku jatuh dalam lubang toilet... Untuk pertama kalinya aku seluk lubang toilet tu tanpa ada rasa geli... sedih!!! Sekarang phone tu masih koma... sedang dirawat di dalam beras... insyaAllah semoga hayatnya masih panjang... kalo x, mmg kena beli barulah jwbnya.... apa yg paling sedih bila handphone xder ni, aku xdpt nak amik gambo Iman.... =(

Berbalik kepada tajuk kat atas tu, ari ni aku nak share tentang milk booster aku... untuk banyakkan hasil perahan susu, aku cuba pelbagai supplement n makanan. Ari ni aku nak citer tentang supplement yang aku amik... 

  • Shaklee
 Aku amik set 3M tu... ada ESP, Alfafa, B-comp, Vit c, Vitalea, ostematrik, di samping zinc comp. Ok, review aku tentang set ni, oklah... susu aku jadi pekat.. tapi hasil still sama jer... mungkin dgn aku xbaper nak ngam kot. Sbb ada jer member aku yg consume susu dia punyalah meriah... Bagus jer kalo nak consume shaklee ni, badan pon rasa cergas jer.... tapi untuk aku x membantu sgt dlm penghasilan susu.... sedihlah juga sbb beli mahal kan.... walaubagaimanapun, masa dlm pantang set pantang shaklee sgt membantu untuk pemulihan luka operate aku. 
sumber dari google
  • Mamagojes dari Fereena
Masa Iman 5 bulan, ada kawan aku suh aku try mamagojes ni, sbb dia ckp, sejak dia consume mamagojes ni, susu dia smpai menitis2 wktu tido... basah jer baju... Aku mmg eksited kalo dengar benda2 mcm ni... Apalagi aku order jelah... Mula2 minum pon dah nampak peningkatannya... tapi x banyaklah... aku hepi jer, sbb ada hasilnya kan... sekarang ni aku dah consume dlm sebulan and hasilnya mmg tidak mengecewakan... kalo dulu nak penuhkan sebotol storage 5oz tu kena pam 2-3 kali, tapi sekarang ni alhamdulillah, pam sekali jer dah dapat 5-6oz... syukur sesangat... Nak tau khasiat mamagojes ni boleh klik sini aku malas nak taip... hihihi... sesaper nak beli ngan aku pon boleh... sila klik sini untuk order k.
  • Pil Asi
Pil asi ni mmg bestla... tapi masa memula nak makan pil ni, korang cuber sikit2 dulu... sbb dia jamu kan, so agak panas la... kalo baby korang xtahan takut juga kan. kadang2 kalo ada juga ibu2 yang xtahan mcm sorang kawan aku ni, dia ckp badan dia kuat berpeluh bila consume pil asi ni... tapi bagi aku ok jer... since xder pon kesan pada Iman, so aku continue je... bila start makan pil asi ni, miss B ni cepat je terasa penuh... alhamdulillah pagi tadi pukul 9am aku pam dapt 8oz... harga dia pon murah jer... aku beli kat kiosk2 kecik jual jamu kat tesco. RM15 ada 300 biji.....
sumber dr google
Sekarang ni aku just consume mamagojes n pil asi jer.... shaklee aku dah x amik, sbb banyak sgt pil yg aku nak telan, xlarat..... okies satu tips yang mmg korang xleh tinggal kalo nak menghasilkan susu ni adalah pengambilan air kosong at least 3 liter sehari.... masuk toilet mmg keraplah... aku rasa sehari kat ofis tu, aku masuk toilet at least 5kali... tapi selalunya lebih 5kali....

Ini jelah yang dapat aku kongsikan, sbb cume benda2 ni jer yg aku penah try... milk booster ni sebenarnya bergantung pada orang juga.... xsemua sama kan... so rerajinlah kome mencari apa milk booster paling sesuai dgn korang.... =)

Best of luck!!!



3 comments:

  1. salam...sis mn nak dpt pil asi ni...dah lama mencari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam,saya beli di kiosk yg jual jamu kat tesco. Tanya ke, selalunya memang ada jual.

      Delete
  2. Boleh tlg belikan pil asi? Pm saya 0105999421

    ReplyDelete