Friday 3 June 2016

BREAST MILK STORAGE BAGS

As salam pada semua reader (mcm banyak sgt readernya kan).

Aidan dah nak masuk 4 bulan dah.... baru nak citer tentang storage bag yang aku guna untuk simpan ebm. Waktu kakak Iman, aku guna storage bag x abispon satu box, sbb aku simpan ebm guna botol je, (stok masa tu x banyak). 

Meh aku share review tentang storage bag yang aku pernah guna.

Autumnz-sumber google
i) Autumnz
Ni first storage bags yg aku guna masa zaman kakak Iman. Material dia agak keras sikit, dulu punya keluaran bukan double ziplock, sekarang dah buat double ziplock, so lebih securela kan... insyaAllah xpenah bocor lagi sepanjang aku pakai ni.... normal price RM14.90 tapi kalo online seller kebanyakkan jual dlm lingkungan RM 11.00 hingga RM 13.00. Tapi ada satu seller ni kadang2 dia jual RM10.00 je.... tapi x selalu adala.... aku baru jer order ngan dia td, elok dah transfer duit bagai, bila bg address je, dia ckp dekat sgt dgn tmpat keje dia, seberang jln je... so cod jelah jadinya.... huhuhu....

ii) Jingle Jungle

sumber google

Storage bags jingle jungle ni mmg best sgt....... aku sgt suka, sbb plastik dia lembut gitu, tapi harga dia mahal sikitla dari autumnz. Aku dapat storage bags ni masa beli set bpump rumble tuff.... dia bagi dlm set tu sekali. huhu, waktu anak kedua baru aku guna...... hebat x? Aku x beli lagi sbb nak jimat, ada option lain yg lebih murah kansss.....

iii) Milk Planet

ni aku beli untuk simpan stok susu, dah tinggal sekotak je ni

yang ni material plastik tu lebih kurang mcm autumnz. oklah, cuma x suka yg 12oz tu plastik dia lebar sikit..... sbb tu bila dah tinggal sekotak tu, aku xde plan nak restock brand ni lagi.... aku beli autumnz je.... harga sama je macam autumnz.

lebar dr autumz (dua2 saiz 12oz) 




Yang 3 ni jelah aku pernah guna.... kalau yang lain tu aku x penah test lagi... sekarang ni aku tgk ramai beli jenama apple tree, sbb design dia cute. Tapi bagi aku yg penting.... HARGA!!!!!! hahahaha. Lagi satu kalau pilih saiz storage bags aku prefer yg 12oz.... sbb biasanya HARGA sama je ngan 7oz.... so value for money.

cute kan... tapi harga mahal sikit... huhuhu




No comments:

Post a Comment